KoRo Interview - Achter de schermen van een Food Start-Up

Om KoRo wat beter te leren kennen, hebben wij Constantinos Calios en Piran Asci, de bedrijfsleiders van KoRo, geïnterviewd.

KORO_9-2-e1516288178715

Interview met KoRo

Wanneer is KoRo opgericht?

De oprichting vond plaats ergens in 2013. Wij hadden de droom om zelfstandig te worden, niet langer als werknemer te werken en om onafhankelijk en vrij te zijn in zijn eigen beslissingen. Ons avontuur begon met een heel jaar van enorm veel onderzoek en voorbereiding. Op een gegeven moment begonnen we wasmiddelen te verkopen, omdat we op dat moment dachten dat deze producten potentieel hadden. In november 2014 zijn we voor het eerst online gegaan met onze winkel.

Wat was het oorspronkelijke idee?

Het oorspronkelijke idee was dat we naar andere drogisterijen voor bepaalde producten kijken en ze goedkoper aanbieden. Aanvankelijk ging het niet om het ontwikkelen van onze eigen producten, maar om een beter en vooral goedkoper alternatief te bieden voor de consumenten. Dit was ons oorspronkelijke idee, later kwamen onze huidige producten pas in beeld.

Wat maakt KoRo uniek?

KoRo heeft slechts twee contactpunten met het product. Aankoop en distributie. We professionaliseren en perfectioneren beide punten. Wij hechten veel waarde aan lean-processen. Door deze aanpak zijn we in staat om een goede kwaliteit te bieden tegen een super eerlijke prijs.

KORO_4-e1516288363973

Hoe zijn julie erin geslaagd om zo snel bekend te worden? Wat is het geheim?

Eerlijk gezegd, ons geheim is Influencer-marketing, de samenwerking met bekende mensen op het gebied van sociale media, zoals YouTube of Instagram. Onze influencers bevelen onze producten aan omdat ze deze als aan te bevelen beschouwen. Aan de mening van de influencer hechten zijn of haar volgers veel waarde, waardoor het vertrouwen groeit. Naar onze mening zijn aanbevelingen een bekend persoon met een voorbeeldfunctie, veel meer waard dan een billboard of een reclame op tv. Natuurlijk is onze kwaliteit ook belangrijk. Onze producten doen echt wat ze beloven. De kwaliteit van het product is goed en zo ook de prijs-kwaliteitsverhouding. Wanneer de klant een product koopt dat hem of haar werd aanbevolen, maar het product voldoet niet aan de kwaliteit, dan zal hij of zij het niet opnieuw kopen. Als dat gebeurt kan je nog zoveel influencer marketing gebruiken, het zal je nergens brengen. Goede kwaliteit is daarom een noodzakelijke basis voor elk succes. De klanten krijgen zo vertrouwen in ons en dat is belangrijk. Om deze reden hechten wij veel waarde aan onze kwaliteit, omdat we er erom bekend mee zijn geworden.

Wat is er in de nabije toekomst gepland voor KoRo? Waar willen jullie naartoe?

In de nabije toekomst is een uitbreiding van ons assortiment in elk geval gepland. We hebben momenteel ongeveer 220 producten. Aan het eind van het jaar willen we graag bij 500 producten en aan het einde van volgend jaar op ongeveer 1000 producten. Dit zijn zeer optimistische doelen, maar we willen er echt naartoe. We willen online winkel voor natuurlijke voedingsmiddelen worden, met de beste kwaliteit en een eerlijke prijs. Na deze missie is alles op ons gericht. Als mensen in heel Europa aan superfoods, trend Foods of gewoon natuurlijk voedsel denken, dan moeten ze de link met KoRo gelijk leggen.

Kunnen we ons al verheugen op een fysieke KoRo winkel?

Ja, dat is zeker gepland. Niet volgend jaar, omdat we eerst een paar andere strategieën zullen testen. Maar je zou in ieder geval kunnen denken aan een soort pop-up store in "hippe" steden als Berlijn.

Wat is de filosofie achter KoRo?

De filosofie is eigenlijk om de beste prijs-kwaliteitverhouding te leveren. We willen de klant toegevoegde waarde bieden door de beste producten goedkoop bij ons te krijgen, maar zonder kwaliteitsverlies. De missie hiervoor is het overslaan van handelsniveaus. In tegenstelling tot veel andere bedrijven, kopen we rechtstreeks bij de fabrikant. Aan de ene kant kunnen we er zeker van zijn dat de boeren fatsoenlijk worden betaald en aan de andere kant kunnen we de klant zo'n goede prijs aanbieden, omdat onnodige kosten worden bespaard. We hebben geen luxe-ontwerpen, maar richten ons op het product en de kwaliteit ervan en proberen het eenvoudig te houden. Iemand die van hazelnoten houdt, vindt hier bijvoorbeeld de beste en goedkoopste hazelnoten. We willen ook producten aanbieden die ergens anders niet beschikbaar zijn, zoals onze bekende coquitos of gedroogde jackfruit. KoRo is over het algemeen synoniem met transparantie. We hechten veel waarde aan open communicatie, er zijn geen geheimen bij ons.

Wat zijn jullie favoriete producten?

Piran: Voor mij is het de jackfruit, erg tropisch!

Kosta: Mijn favoriete product was de mango, nu is het de ananas. Dat is gewoon ongelooflijk goed!

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Passende artikelen
Probeer ze allemaal
BIO JACKFRUCHT GETROCKNET | 500 G
Biologische jackvrucht gedroogd
12,00
Inhoud 0.5 kg | € 24,00 * per kg

inkl. MwSt. zzgl. Versand

ANANASRINGE OHNE ZUCKERZUSATZ | 1 KG
Ananasringen zonder toegevoegde suiker
21,00
Inhoud 1 kg

inkl. MwSt. zzgl. Versand

BIO KOKOS-FRUCHTSCHNITTE ,,GEILE SCHNITTE " | 25 STÜCK
Biologische kokosrepen
23,00
Inhoud 25 stuk | € 0,92 * per stuk

inkl. MwSt. zzgl. Versand

BELANGRIJK NIEUWS

* Persoonlijke gegevens worden niet doorgespeeld naar derde partijen, opzeggen kan ten alle tijden