KoRo concept

KoRo wil Europa’s nummer 1 leverancier van houdbare voedingsmiddelen worden – van boeren naar klanten zonder omwegen.

Ons verhaal begon met Prof. Dr. Günter Faltin, die bekend staat om zijn boek "Kopf schlägt Kapital" ("Heads versus Capital"). Voor ons is hij niet alleen een inspiratiebron, maar ook de grondlegger van ons bedrijf. Zijn aanpak, concepten en ideeën voor het oprichten van een bedrijf zijn bepalend voor KoRo.

01_Prof-Dr-Faltin5b339d60032ea-NLlZbAZgdEOgUtA

Hieruit vloeien 5 basisprincipes voort, die bij KoRo centraal staan in het zakendoen. Deze zijn belangrijk, zowel voor onze leveranciers als voor onze klanten.

 

1) Hoge kwaliteit

02_Grossverpackungen5b339c3bf11c2

Kwaliteit is onze topprioriteit. Wij willen dat onze klanten tevreden zijn en letten daarom op smaak, het mondgevoel, uiterlijk, ingrediënten, biologische teelt en meer. Zo gebruiken we bijvoorbeeld geen zwavel in onze gedroogde vruchten en kunnen we nog steeds een houdbaarheid tot twaalf maanden garanderen - de natuur maakt het mogelijk. We zien grotendeels af van additieven en geraffineerde suikers en overwegen alternatieven (indien nodig).

2) Korte handelswegen

03_Handelskonzept-NLljN381VhxunN7

Ons doel is om alle producten van de boer te kopen. We beginnen met een product op de groothandel om de frequentie en relevantie op de markt te testen. Als we merken dat er veel vraag is naar het product, werken we aan het verkorten van de handelsroute van het product.

Op deze manier leren we veel meer over het product, waarvan we de productieprocessen in onze winkel documenteren en toegankelijk maken voor de consument. Ook kunnen we op productniveau met onze boeren samenwerken om producten zoals productvochtigheid en houdbaarheid te ontwikkelen en te verbeteren.

Directe feedback is ook belangrijk voor onze boeren. Consumenten zijn over het algemeen genadeloos eerlijk en dit is de enige manier om producten te verbeteren. Als bedrijf versterken we onze zakelijke relaties en kunnen we een groot netwerk van leveranciers opbouwen om boeren en consumenten een platform te bieden waarop ze rechtstreeks producten kunnen uitwisselen. 

3) Bulkverpakkingen

Het heeft voor ons geen zin om kleine pakketjes via het internet te versturen. Als dit ook producten zijn die consumenten toch al regelmatig in hun keuken consumeren, is het niet meer dan logisch om ze in bulkverpakkingen aan te bieden.

De flexibiliteit in de verpakking komt ook de samenwerking met onze boeren ten goede, omdat zij met de eenvoudigste middelen werken en vaak niet in staat zijn om dure kleine verpakkingen te produceren.

Wat voor ons belangrijk is, is dat het product, en niet de kleurrijk bedrukte verpakking, op de voorgrond moet staan. Het is immers precies wat de consument interesseert. Grote verpakkingen hebben ook het voordeel dat ze minder verpakkingsafval met zich meebrengen. Ze zijn ideaal voor online verzending, omdat ze direct bij u thuis geleverd kunnen worden.

4) Eerlijke prijzen

05_Preisentwicklung-Chiasamen-NLmJeJ4ZkG5Mcgm

Het KoRo-concept kan en zal alleen werken als we onze kostenbesparingen als gevolg van bovenstaande principes direct aan onze klanten kunnen en willen doorberekenen. Kwaliteit moet betaalbaar zijn.

Vooral vandaag de dag zijn we ons ervan bewust dat het gemakkelijk is om vergelijkbare producten van verschillende leveranciers zeer snel met elkaar te vergelijken. KoRo streeft er dan ook naar om een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding te bieden voor al haar producten. Iedere consument moet op KoRo kunnen vertrouwen om de prijsvergelijking uit te voeren, zodat de klant er zeker van kan zijn dat hij of zij de beste koopoptie heeft gekozen.

5) Transparantie

De eisen die worden gesteld aan hoogwaardige levensmiddelen worden steeds hoger. Daarom heeft KoRo zich ten doel gesteld om de weg van het product naar de consument openlijk te communiceren in belangrijke factoren als prijs, samenstelling en eigenschappen, zodat iedereen zich een eigen mening kan vormen over de producten.

Het is belangrijk om te begrijpen waarom producten schommelen in prijs. Om deze reden heeft KoRo voor elk product een aparte grafiek voor de prijsontwikkeling toegevoegd, die openlijk de reden voor de prijsontwikkeling weergeeft. Daarnaast publiceren wij op onze productpagina's residu-analyses van alle producten om aan te tonen dat wij voldoen aan de huidige en noodzakelijke eisen in Europa en dat onze producten verkoopbaar zijn.

Voor ons is de combinatie van alle principes wat een goede voedselmarkt vormt. Wij zijn zelf consument en hebben ons afgevraagd wat we precies van onze leveranciers mogen verwachten. Alleen op deze manier kunnen we KoRo Europe's nummer 1 op de markt maken en consumenten en boeren het sterkste gemeenschappelijke platform bieden.

 

Tags: KoRo, Wiki

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

BELANGRIJK NIEUWS

* Persoonlijke gegevens worden niet doorgespeeld naar derde partijen, opzeggen kan ten alle tijden