KoRo concept

KoRo wil Europa’s nummer 1 leverancier van houdbare voedingsmiddelen worden – van boeren naar klanten zonder omwegen.

Ons verhaal begon met Prof. Dr. Günter Faltin, die bekend staat om zijn boek "Kopf schlägt Kapital" ("Heads versus Capital"). Voor ons is hij niet alleen een inspiratiebron, maar ook de grondlegger van ons bedrijf. Zijn aanpak, concepten en ideeën voor het oprichten van een bedrijf zijn bepalend voor KoRo.

01_Prof-Dr-Faltin5b339d60032ea-NLlZbAZgdEOgUtA

Hieruit vloeien 5 basisprincipes voort, die bij KoRo centraal staan in het zakendoen. Deze zijn belangrijk, zowel voor onze leveranciers als voor onze klanten.

 

1) Hoge kwaliteit

02_Grossverpackungen5b339c3bf11c2

Kwaliteit heeft bij ons de hoogste prioriteit. Wij willen dat onze klanten tevreden zijn en letten daarom op smaak, gevoel, uiterlijk, inhoud en meer. Wij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er geen zwavel in onze gedroogde vruchten zit en kunnen daardoor een houdbaarheid van bijna twaalf maanden garanderen!

2) Korte handelswegen

03_Handelskonzept-NLljN381VhxunN7

Ons doel is om alle producten bij de boer in te kopen. Wij beginnen met het kopen van onze producten bij een groot handel, om de frequentie en relevantie te testen. Als wij vaststellen dat er veel vraag is naar het product werken wij eraan om de handelsweg te verkorten.

Wij leren daardoor veel meer over het product en het productieproces. Bovendien kunnen wij op productniveau samen met de boeren de producten verder ontwikkelen en verbeteren, bijvoorbeeld de productvochtigheid of houdbaarheid.

Directe feedback is ook belangrijk voor onze boeren. Consumenten zijn over het algemeen genadeloos eerlijk en dit is de enige manier om producten te verbeteren. Als bedrijf versterken we onze zakelijke relaties en kunnen we een groot netwerk van leveranciers opbouwen om boeren en consumenten een platform te bieden waarop ze direct producten kunnen uitwisselen.

3) Bulkverpakkingen

Het heeft voor ons weinig zin om kleine pakketten over het internet te versturen. Onze producten worden door de consument toch al regelmatig geconsumeerd, het is dan ook logisch om ze in bulkverpakkingen aan te bieden.

Bulk verpakkingen hebben het voordeel langer mee te gaan. Dit betekent dat je tijd bespaard door minder te winkelen. Daarnaast krijg je een voordeel door de lagere kosten door minder verpakkingen en grondstoffen.

Het is belangrijk voor ons dat het product op de voorgrond staat, niet de kleurrijk bedrukte verpakking. Grote verpakkingen hebben bovendien het voordeel dat ze minder verpakkingsafval genereren. Daarbij zijn ze ideaal voor online bezorging, omdat ze rechtstreeks bij jou thuis kunnen worden afgeleverd.

4) Eerlijke prijzen

05_Preisentwicklung-Chiasamen-NLmJeJ4ZkG5Mcgm

Het KoRo concept kan alleen werken als wij onze prijzen direct en transparant doorgeven aan onze klanten. Kwaliteit moet betaalbaar zijn. Vooral in deze tijd beseffen wij dat het makkelijk is om vergelijkbare producten van verschillende leveranciers snel te vergelijken. Daarom streeft KoRo naar een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding voor al onze producten..

5) Transparantie

De eisen aan voedsel van goede kwaliteit worden steeds strengen. Dit is de reden waarom KoRo zichzelf het doel heeft gegeven om het pad van producent naar de belangrijkste factoren zoals prijs, samenstelling en eigenschappen open naar de klant te communiceren.

Het is belangrijk om te begrijpen waarom producten in prijs verschillen. Om deze reden heeft KoRo een eigen prijsontwikkelingsgrafiek voor elk product geïnstalleerd, die openlijk de reden voor de prijsontwikkeling communiceert. Daarnaast publiceren we de residuanalyses van alle producten op onze productdetailpagina's om te bewijzen dat we voldoen aan de huidige en noodzakelijke vereisten in Europa.

Voor ons is de combinatie van al deze principes de basis voor een goede voedselmarkt. We zijn zelf ook consument en hebben ons afgevraagd wat we precies van leveranciers verwachten. Alleen op deze manier kunnen we Europa's nummer 1 op de markt worden en consumenten en boeren het sterkste gemeenschappelijke platform bieden.

 

Tags: KoRo, Wiki
Voer de tekenreeks in het onderstaande tekstveld in

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

BELANGRIJK NIEUWS

* Persoonlijke gegevens worden niet doorgespeeld naar derde partijen, opzeggen kan ten alle tijden