🔥 Let op: bij temperaturen boven 25°C kunnen onze chocoladeproducten smelten🔥

KoRo help center

In deze sectie zullen wij je helpen met al je vragen.

Mijn kortingscode werkt niet

Over het algemeen bieden we alleen kortingscodes aan ter waarde van 5%. Codes die een hogere korting beloven worden meestal niet door ons gegenereerd. Als je de gelukkige eigenaar bent van een coupon code, let dan op de vervaldatum. Je kunt maar één korting of kortingscode per bestelling gebruiken.

Kan ik een ander afleveradres geven

Ja, dit is mogelijk tijdens het bestelproces onder "Leveradres wijzigen". Als je je bestelling al geplaatst hebt, kan het afleveradres nog veranderd worden zolang het pakket "In behandeling" is. Vanaf de status "In verzending" is een verandering niet meer mogelijk.

Bestelling annuleren/herroepen

Als je je bestelling wilt annuleren, kun je dat doen op de volgende pagina.

Welke betaalmethode is het snelst?

Met Paypal, onmiddellijke bankoverschrijving, automatische incasso, betaling in termijnen of aankoop op rekening kunnen we je betaling het snelst volgen en je bestelde goederen vrijgeven voor verzending.

Ik heb meerdere keren besteld, kunnen de bestellingen worden gecombineerd?

De verwerking van de bestellingen is volledig geautomatiseerd, dus helaas is dit niet mogelijk.

Wat is de houdbaarheidstermijn van gedroogd fruit en noten?

Over het algemeen zijn alle noten en gedroogde vruchten tot negen maanden houdbaar. Producten in poedervorm hebben meestal een houdbaarheid van 1-2 jaar. De houdbaarheidsdatum staat ook op de verpakking vermeld. De producten moeten op een koele en droge plaats worden bewaard om de houdbaarheid te bevorderen. De producten moeten goed afgesloten en beschermd tegen de zon worden bewaard.

Ik heb het verkeerde product ontvangen/ een product ontbreekt/ de verkeerde verpakking

Fouten kunnen ook voorkomen in elke goede en efficiënte logistiek. Als er producten ontbreken of verkeerde producten worden geleverd, laat het ons dan weten, zodat we je snel kunnen helpen.

Hebben jullie producten de kwaliteit van rauw voedsel?

We kunnen niet garanderen dat onze producten geschikt zijn voor alle allergiepatiënten. Geef de respectievelijke ingrediënten van het product door aan je arts en vraag om professioneel advies.

Waarom zoveel extra papier in het pakket?

In het verleden hebben we geprobeerd om zo min mogelijk extra papier te gebruiken bij het inpakken. Helaas was er vaak transportschade, vooral aan de glazen, het gevolg. Om tijd, moeite en leveringsroutes te besparen, hebben we besloten om iets meer vulmiddel te gebruiken.

Kan ik na het afronden van de bestelling nog een kortingscode toevoegen?

Nee, je kunt geen kortingscode toevoegen nadat je je bestelling voltooid hebt. Je kunt je bestelling echter annuleren terwijl deze nog in behandeling is en hem dan opnieuw plaatsen met de kortingscode. Klik daarvoor op de volgende link: https://www.korodrogerie.de/cancelOrder

Zijn alle betaalmethoden veilig?

Ja, alle betaalmethoden zijn veilig. Elke betaalmethode wordt aangeboden door een bekend bedrijf, is TÜV-gecertificeerd en gecodeerd.

Waar kan ik de voedingswaarden van de producten vinden?

De voedingswaarden van de betreffende producten vind je in het productdossier en het tabblad "omschrijving".

Zijn jullie producten geschikt voor mensen met een allergie?

We kunnen niet garanderen dat onze producten geschikt zijn voor alle allergiepatiënten. Geef de respectievelijke ingrediënten van het product door aan je arts en vraag om professioneel advies.

Levertijd en tracking

KoRo levert momenteel in heel Europa. De levertijd en de kosten variëren naargelang de woonplaats. Voor een levering naar Duitsland rekenen we verzendkosten van 4,90 Euro. Voor een levering naar Oostenrijk rekenen we verzendkosten van 5,90 Euro en naar Zwitserland 9,90 Euro. Vanaf een bestelwaarde van 100 Euro is de verzending gratis (D, AT). We verzenden je bestellingen binnen Duitsland met DHL. DHL levert je pakket binnen 1-3 werkdagen. Nadat we het pakket aan DHL hebben overhandigd, ontvang je een traceercode waarmee je de status van je zending op elk moment kunt volgen. Bestellingen naar het buitenland worden afgehandeld door Seven Senders. De levertijd naar andere Europese en niet-Europese landen varieert, afhankelijk van het land, tot 12 werkdagen. Bestellingen die in het weekend en op feestdagen worden geplaatst, worden de volgende werkdag verzonden.

Ik heb een klacht over een product

We besteden veel zorg aan de keuze van onze producten, maar zoals we allemaal weten, smaken verschillen, dus het kan gebeuren dat je ontevreden bent over het ene of het andere product. Bovendien bestaat ons assortiment voor een groot deel uit natuurlijke producten, zodat ondanks onze strenge kwaliteitszorg in individuele gevallen gebreken kunnen optreden. Stuur ons de gegevens van je bestelling en een foto als bewijs via het klachtenformulier, zodat we je sneller kunnen helpen:

Ik heb een cadeaubon besteld maar niet ontvangen

We sturen waardebonnen uitsluitend in digitale vorm naar het geregistreerde e-mail adres. De verzending vindt kort na de bestelling plaats. Controleer ook je spam-map.

Naar welke landen verzenden jullie?

We leveren binnen de EU aan Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, Finland, Italië en Spanje. Ook naar Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Biedt KoRo productsamples aan?

Om redenen van kosten en verpakkingsmateriaal kunnen we helaas geen samples aanbieden. Ook hier kunnen we geen uitzonderingen maken, want met het oog op de voedselveiligheid is het niet toegestaan goederen met de hand opnieuw te verpakken en naar klanten te sturen. En onze producten zijn zo goed dat je helemaal geen samples nodig hebt.

Ik ben vergeten om artikelen toe te voegen aan mijn bestelling, kan ik dit later doen?

Helaas kunnen we geen extra artikelen aan een geplaatste bestelling toevoegen, omdat de verwerking daarvan volledig automatisch verloopt. Je kunt je bestelling echter annuleren terwijl hij verwerkt wordt en hem dan opnieuw plaatsen met alle artikelen die je wilt. Je kunt dit hier doen: https://www.korodrogerie.de/cancelOrder

Ik wil mijn pakket/producten terugsturen

Als je vragen hebt over een retourzending, dien dan een verzoek in via ons retourformulier.

Mijn pot pasta "plopt" niet bij het openen voor de eerste keer en/of heeft geen kwaliteitszegel

Verschillende producenten maken onze notenpasta's, en elke fabriek gebruikt verschillende methoden om de pasta's te bewaren. Sommige van onze pastapotten zijn gemakkelijker te openen dan gewoonlijk, wat voor de consument verontrustend kan zijn. Dit is echter opzettelijk van de kant van elke fabriek en heeft geen invloed op de hygiëne of de houdbaarheid van de pasta. Ook worden onze kwaliteitszegels maar op een deel van onze pasta aangebracht, afhankelijk van de fabriek.

Betalingswijze Paypal

PayPal is een zeer handige betaalmethode waarmee je met een paar klikken al uw aankopen op het internet kunt betalen. 80% van de online klanten betaalt via PayPal omdat het gemakkelijk en ongecompliceerd is. Na het bestelproces is de betaling met één klik geregeld via je PayPal account. Hoe sneller je betaling ontvangen is, hoe sneller je je bestelde producten krijgt. PayPal bestaat al meer dan 10 jaar. Inmiddels gebruiken meer dan 230 miljoen mensen in meer dan 190 landen PayPal. Als je deze dienst nog niet gebruikt, kun je tijdens het afrekenen een PayPal account aanmaken. Als je met PayPal betaalt, verzenden we je bestelling zo snel mogelijk.

Algemene vraag

Stuur ons je aanvraag via ons algemene aanvraagformulier

Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?

Als u vragen hebt over uw zending, kunt u een verzoek indienen via ons formulier voor de verzendstatus - ongeacht of de dienstverlener niet goed heeft geleverd, of de traceercode niet werkt, of dat u nog geen verzendingsmail met de traceercode hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat we uw bestelling pas versturen als de betaling is geboekt. Dit kan 1-2 werkdagen na de overboeking duren voor binnenlandse overboekingen en tot 3 werkdagen voor internationale overboekingen.

Waar vind ik het veld om de code in te voeren?

Ga naar het winkelwagen-icoontje rechtsboven in de winkel. In het venster dat verschijnt, vindt u een veld met 'kortingscode toevoegen'. Een andere optie is onder 'Winkelwagen bewerken'. Helaas is het niet meer mogelijk om een code in te voeren in de laatste stap van het bestelproces. Als de bestelling nog niet is verzonden, kunt u teruggaan naar het winkelmandje en de code invoeren.

Beschikbaarheid van een artikel?

Als er geen specifieke datum is vermeld bij het desbetreffende artikel in de winkel, kunnen wij helaas geen precieze informatie geven. Van tijd tot tijd kunnen er zich, afhankelijk van het product, knelpunten bij de levering voordoen als gevolg van slechte of seizoensgebonden oogsttekorten. Wij doen altijd ons best om alle producten snel weer op voorraad te hebben. Wij bieden de mogelijkheid je per e-mail te informeren zodra artikelen weer voorradig zijn. Je vindt een veld hiervoor onder de respectievelijke artikelen.

Productspecifieke vragen?

Informatie over herkomst, voedingswaarden, variëteit, samenstelling, behandeling, allergenen en nog veel meer vindt u in onze winkel onder het betreffende artikel. Daar vindt u voor bijna elk product een zogenaamde specificatie, die veel (zoals de naam al doet vermoeden) specifieke informatie over een product bevat. Als uw vraag daar niet beantwoord kan worden, gebruik dan een van onze contactformulieren.

Mijn pakketje is beschadigd.

Als je pakket beschadigd is, d.w.z. de verpakking is open of gescheurd, kun je het beste het schadeformulier invullen, zodat we je snel kunnen helpen.

Wanneer is het bestelproces afgerond?

Je ontvangt een orderbevestiging onmiddellijk na het voltooien van het bestelproces.

Cadeaubonnen

Heb je een voucher die je voor je bestelling wilt gebruiken? Dan kun je het inwisselen in de winkelmand. Als de waardebon niet het hele factuurbedrag dekt, kun je een van de bovenstaande betaalwijzen kiezen om het verschil te betalen. Mocht de waardebon een hoger bedrag aangeven dan de waarde van je huidige bestelling, dan wordt het resterende bedrag uiteraard behouden. Je kunt de resterende waarde dan gewoon bij je volgende bestelling inwisselen door de code opnieuw in te wisselen in het winkelwagentje.